EDICIÓ ESPECIAL COVID-19

DIRECTOR: JOSEP MARIA CASTELLS BENABARRE
EL PERIODISME OPTIMISTA DE CATALUNYA ®
SUBSCRIPCIÓ DE PAGAMENT

Creat pel balaguerí Ivan Fustero, proposa un 'mercat virtual' i també mostra informació de 680 mercats de Catalunya

La crisi del coronavirus afectarà un 80% de l'activitat a Catalunya i provocarà pèrdues d'uns 25 milions a tot l'Estat

Durant aquestes setmanes hem publicat un munt d'articles per a ajudar-vos a portar millor el confinament. Doncs bé, avui portem un tema específic per a vosaltres, amb el propòsit de que no sucumbiu a l'"efecte nàufrag". I és que la màxima de que sentir-nos bé per fora ens ajuda a estar bé per dins (i al revés) no distingeix entre sexes. Per això, hem parlat amb els barbers Vicenç Moretó i Álex Beltrán perquè ens expliquin com podeu cuidar la barba i el bigoti a casa, perquè continueu lluint la vostra millor versió.

L’oci convertit en una moda en els últims temps consisteix a aconseguir sortir d’una habitació en un temps determinat. Abans del coronavirus, la ciutadania s’entretenia tancant-se en habitacions amb l’objectiu d’aconseguir sortir. Sembla irònic.

Ara, els scape rooms tradicionals s’han reinventat i s’han adaptat a la quarantena. Aquests jocs ens permeten viure una aventura sense sortir de casa, en format virtual i fins i tot per multiconferència perquè continuïs jugant amb els teus amics en la distància.

 

José Luis es miembro de la Academia Mundial de Arte y Ciencia, vicepresidente de Humanity+, director del Millennium Project y director ejecutivo fundador de la Red Iberoamericana de Prospectiva (RIBER).

Anteriormente, fue director del Club de Roma (Capítulo Venezuela), de la Asociación Transhumanista Mundial y del Extropy Institute. También ha sido profesor invitado en varias universidades de todo el mundo.

Estudió ingeniería en el Massachusetts Institute of Technology (MIT) en Cambridge, administración en INSEAD en Fontainebleau, Francia, y ciencias en la Universidad Simon Bolívar en Caracas.

Ha publicado más de una decena de libros, desde economía hasta tecnología, y ha colaborado en medios de comunicación internacional como CNN, Discovery Channel y History Channel, entre otros.

El moviment #joemquedoacasa ens proposa un gran repte personal per a cuidar-nos per dins i per fora, que hem de superar perquè val molt la pena: per la nostra salut i la de tots. Atracar la nevera cada dues per tres per avorriment o per a calmar l'ansietat no és una bona opció, perquè no ens sentarà bé. I com el confinament pot ser més llarg del que pensem, podem convertir-lo en una oportunitat per a emprendre bons hàbits d'alimentació.

 

L’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació treballa reeixidament des de fa cinc anys per esdevenir una central de mitjans que ofereixi eines útils al sector, acompanyant-ho d’un major pes i representativitat.

El juliol de 2019, Ramon Grau va iniciar un segon mandat com a president de l’AMIC amb uns objectius diàfans: per una banda, consolidar els serveis posats en marxa els darrers anys i, de l’altra, impulsar nous projectes que ajudin els mitjans associats en particular i, de retruc, el conjunt del sector. Com a noves iniciatives destaquen la creació de l’AMIC Media, d’una incubadora i d’un premi internacional.

L’editor del grup santcugatenc Totmedia va accedir a la presidència el juliol de 2015 i quatre anys més tard va ser reelegit per a un nou mandat. Anteriorment, Grau havia estat el primer president de l’Associació Catalana de la Premsa Gratuïta (1997-2003), que el 2014 es va reconvertir en l’AMIC.
 

Divendres, 27 Març 2020 17:35

Claus per un confinament saludable

Escrit per

La crisi del coronavirus està provocant que vivim una situació desconeguda, nova i tensa per a tots nosaltres. El fet de romandre a casa durant un llarg període de temps pot alterar els hàbits de vida i crear un cert malestar psicològic. A més, les informacions negatives constants que ens arriben de l’exterior agreugen l’ansietat.

És per això, que volem donar-te una sèrie de consells que t’ajudaran a fer la teva estada més confortable i saludable.

Dimecres, 25 Març 2020 14:13

La premsa de proximitat, un bé essencial en risc

Escrit per
 
 

Aquesta crisi sanitària sense precedents, en la que tots estem immersos, ens arriba en el pitjor moment. Els mitjans d’informació impresos i digitals, i en el nostre cas, principalment la premsa de proximitat, que és el gran col·lectiu que representa l’AMIC, ve d’uns anys molt durs en que estem patint la transformació del nostre negoci, ajustant plantilles, fent molts sacrificis, o invertint en nous models, buscant respostes difícils a un futur incert.

Ara que en la fragilitat, anàvem trobant l’equilibri i la viabilitat pels nostres mitjans, ens arriba aquest sotrac que posa en greu perill tots els sectors, i molt especialment el nostre i amb ell, milers de llocs treball.
 
No hi ha dubte que som un veritable servei públic a la ciutadania, a les nostres comunitats. Sempre hem dit que la nostra riquesa rau en la diversitat i la proximitat. Les ciutadanes i ciutadans necessiten saber què passa a prop seu, amb informació contrastada, veraç i elaborada per professionals que saben fer la seva feina, i coneixen de primera mà la realitat. Ho saben els ciutadans i ho saben els col·lectius, les entitats socials, esportives i culturals, ho sap el comerç i les empreses de serveis de proximitat, ho saben els Ajuntaments i les Institucions, però ara què?

I aquí se’ns presenta la gran contradicció: som imprescindibles com a instrument perquè els ciutadanes i ciutadanes d’aquest país, dels nostres pobles i ciutats, gaudeixin del dret de la informació, se sentin acompanyats i arrelats a una comunitat que no els deixa sols, que ara més que mai, els hi explica què el que passa. I nosaltres, tenim el deure i l’obligació de no parar, de doblar els esforços com ho estem fent, posant-nos al servei de les autoritats sanitàries, de les institucions i de les empreses de serveis.

Ara se’ns ha girat més feina, l’increment del consum de mitjans d’informació digitals aquests dies, és espectacular. I ho fem en condicions difícils, amb les nostres redaccions treballant des de casa, la producció allunyada els uns dels altres, amb greus problemes d’impressió i distribució, però ho fem amb la convicció de que cal, amb vocació de servei i estimació per la nostra feina. La ciutadania aquests dies s’informa més que mai a través dels nostres mitjans, som la seva principal font d’informació en front de la infoxicació de les fake news, que tenen la seva plataforma de distribució a les xarxes socials.


Però per altra banda, l’economia, el motor que genera recursos, s’ha aturat i per nosaltres del tot. Els ingressos de publicitat han caigut dràsticament d’un dia per l’altre. Un estudi fet recentment per la consultoria J3B3 Econòmics, és dramàtic i revelador, s’ha fet a tres-cents comerços de tots els sectors i en dues fases, la primera durant la primera fase de la pandèmia, de l’1 al 15 de març, i la segona quan es va decretar l’estat d’alarma. La facturació del comerç urbà ha caigut en la primera fase un 30% i en la segona un 90%. Tots els subsectors aturen les vendes, fins i tot l’alimentació que cau un 47%, i el que es desprèn també, és que una bona part de petites empreses i autònoms que no tenien prou liquiditat per cobrir els costos bàsics, potser ja no pujaran la persiana.

Davant d’aquest panorama el sector demana amb caràcter d’urgència i per millorar la liquiditat i finançament a curt termini:

  • Que se’ns consideri un sector bàsic i estratègic, com reconeix la llei, afectat de ple per aquesta crisi sanitària del COVID19, igual com per exemple ho és la restauració o el turisme. Nosaltres hem de continuar treballant sense ingressos. Que ho considerin les diverses administracions, i els diversos actors socials patronals, sindicats, etc. de cara a demanar ajuts.
  • Suspendre de forma imminent i per un termini no inferior a tres mesos, el pagament d’impostos i cotitzacions de la Seguretat Social per a empreses i autònoms.
  • Agilitzar els tràmits dels ERTO per causa major, sense interpretacions ni restriccions.
  • Una moratòria en el pagament de crèdit, sobretot en el retorn de capital.
  • Crèdits de bancs amb garanties públiques, agilitzar la tramitació i concessió i relaxar-ne els paràmetres de risc.
  • Ajuts a la reactivació de l’activitat per quan s’iniciï la recuperació.
  • Accelerar el pagament de subvencions concedides i campanyes publicitàries institucionals i, per aquest any, ampliar els imports dels ajuts.
  • Agilitzar i no congelar els tràmits per als ajuts estructurals del 2019 i obrir els de projectes.

Exigim que les administracions tant Ajuntaments com Generalitat, Diputacions, Consells Comarcals i organismes públics, utilitzin els mitjans d’informació com a vehicle de comunicació i publicitat, incrementant les insercions que ajudin a pal·liar la manca i caiguda de publicitat privada. Això per altra banda, serà una prova del seu compromís amb la llibertat de premsa.

Perquè el benestar d’una democràcia de qualitat es basa en la llibertat de premsa i el dret a la informació lliure i plural. Els mitjans de proximitat, així ho garanteixen.

 El mundo recientemente parece más inseguro o errático, quizás por ello allá por el año 2008, un gigante de la promotoras de construcción norteamericanas Mr. Robert Viccino, irrumpió con un nuevo modelo de negocio inmobiliario, basado en la posibilidad de que puede que en algún momento, más pronto o más tarde, cualquiera pueda llegar a necesitar donde ponerse a salvo de alguna calamidad, o más importante aún, donde quizás salvar la vida de su familia, de su propios hijos.

La compañía Terra VIVOS USA, es por derecho  y desde entonces la pionera de este ahora novedoso sector, y es por presencia de mercado, la líder indiscutible. Estados Unidos, Japón, Corea del Sur y Alemania entre otros países, cuentan con instalaciones de esta red americana y al parecer ahora, le toca turno a España, y para más señas a la icónica ciudad de Marbella.

Y porque no! Si hay quien puede pagar una Villa de Lujo de más de 10 Millones de Euros, por que no iban a procurarse un refugio para emergencias donde cobijarse? Y por qué dejarlo solo en eso, ya puestos pueden dotar el complejo con piscina, bares, restaurantes, gimnasios, y naturalmente, amplios apartamentos, decorados elegantemente y eficientemente equipados para sobrevivir a cualquier catástrofe, disfrutando de un aire y agua muy depurados, y quizás puede que hasta una copa de vino, de prohibitiva cosecha en la mano, naturalmente.

Frivolidades aparte, la propuesta de esta compañía no cae en saco roto, el sector del refugio, bunker y/o la habitación del pánico, ya gozaba de un aumento en su demanda de más de un 700%,  según publico recientemente el magazine "El Economista" y esto fue con anterioridad a que el mundo conociese la amenaza del COVID-19, ahora puede que estas cifras en peticiones, se hayan multiplicado hasta un 1000% mas, según afirmo recientemente el rotativo "Los Ángeles Times".

El proyecto VIVOS ha desembarcado en el sur de España, con clara voluntad para avanzar, entran pues, en fase de capitalización y algo es seguro, es una buena oportunidad de inversión, porque tal como están la cosa de las pandemias, la situación lo deja claro.

La empresa española especializada en implementación de modelos de negocio, DREAMS GROUP, hace las veces de anfitrión de esta visita americana, y puede que no sea mal compañero de viaje, el capitán de esta empresa, Enrique Moncada, gusta de vincularse a proyectos singulares e inusuales, no en balde fue Ministro de Asuntos Exteriores de la primera nación espacial de la historia, Asgardia Space Nation, que por cierto, es un monumental proyecto aun con mucho éxito,  y de camino este especialista en comercialización, aun pudo promover la exitosa expansión de empresas como "City-Sightseeing" monstruo de City Tour mundial, y de la Ibicenca marca "Café del Mar", que no solo producen música Chill Out con gran éxito, además también, cuentan con una enorme red de Beach Clubs, cosa que Moncada dejo clara al mundo.

El temps a Balaguer

 

 

 

 

Director i fundador:
Josep Maria Castells i Benabarre

@OFICIALCASTELLS

 Resultat d'imatges de TWITTER