EDICIÓ ESPECIAL COVID-19

DIRECTOR: JOSEP MARIA CASTELLS BENABARRE
EL PERIODISME OPTIMISTA DE CATALUNYA ®
SUBSCRIPCIÓ DE PAGAMENT
Dijous, 25 Febrer 2016 15:46

Lleida-Balaguer-La Pobla

Escrit per

Una de les demandes més comunes dels usuaris del transport públic a la nostra demarcació, sens dubte és la millora del confort,tecnologia, velocitat i trajectes de la línia ferroviària de Lleida-Balaguer-La Pobla. 

Vam avançar molt amb la creació de l’ATM, però calia més avanços.I per fi, han arribat. Això sí, gràcies a l'Ajuntament de Balaguer, Paeria de Lleida i Ajuntament de La Pobla de Segur, que juntament amb la de FGC (Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya)han arribat a Lleida els dos nous trens d’alta tecnologia i confort que han costat un total de 9,4 milions d’euros, d’ample ibèric i de tracció dièsel. Una empresa suïssa n’ha estat la fabricant. Els nous combois tenen ni més ni menys que 50 metres de llarg i tenen capacitat per a 201 passatgers cada un, la meitat (104) asseguts. A més, compten amb plataformes d’accés fàcil, estan climatitzats, gaudeixen de cobertura WIFI i tenen espais oberts i amplis on poden transportar-se, fins i tot, bicicletes.

Els nous trens triplicaran les freqüències actuals (es recuperaran els tres viatges diaris entre Lleida i la Pobla i 10 entre Lleida i Balaguer) i, segons la Generalitat, permetrà també guanyar velocitat comercial i comoditat per als passatgers. Les freqüències es van reduir el 2012 per estalviar un milió d’euros anuals i retallar el dèficit.

 Exactament de Lleida a Balaguer es passarà de 29 a 24 minuts, de Balaguer a la Pobla de 81 a 69 minuts i de Lleida a la Pobla de 110 a 93 minuts. Entre Lleida i Balaguer es passarà de quatre serveis diaris els feiners a 10, i de tres els caps de setmana a 9 els dissabtes i diumenges direcció Balaguer i 10 els diumenges direcció Lleida.

Felicitem a FGC i als tres alcaldes de les poblacions més importants d’aquest trajecte, entre ells el nostre estimat alcalde, per haver escoltat la veu del poble i exigir els drets i millores que ens pertocaven des de ja fa temps. Sens dubte aquest és un avanç molt bo al que hem d’estar immensament agraïts a les nostres institucions, ja que, com deia abans, era una demanda molt comuna dels passatgers de la línia de Lleida-Balaguer-La Pobla, ja que els trens estaven en molt mal estat.
Creiem que cal prendre patró de models de països capdavanters per poder també millorar el confort, seguretat, serveis i tecnologia dels trajectes dels autobusos públics.

Un tema pendent i que també cal escoltar és la creació i posada en marxa de la nova estació d’autobusos de Lleida el qual està molt degradada i poc vigilada com també la de Balaguer i que els autobusos disposin un sistema d’avís acústic automàtic a cada parada, tal i com es fa amb els trens. També creiem que cal ser més ambiciosos al demanar més comoditats i serveis ja que actualment aquesta és una de les principals carències del servei de cotxes de línea al nostre territori. 

El passat mes de juny varen finalitzar els treballs de recuperació de prats de dall al Montseny Gironí, els quals han suposat la recuperació d’un total de 3,07 ha, repartides entre els municipis d’Arbúcies i Breda.

Els prats de dall són comunitats seminaturals de notable diversitat i interès biològic, tant pel que fa a la flora present com a la fauna que se li associa. En aquest sentit, els prats de dall del Montseny, de terra baixa i de la muntanya mitjana (Arrhenatherion)estan catalogats com a hàbitats d’interès comunitari per la Directiva Hàbitats (92/62/CE), i presenten una prioritat d’intervenció màxima.

Amb tot, es feia necessària una gestió global i planificada dels prats de dall que en garantís el manteniment i la productivitat, així com la conservació i la millora de la biodiversitat al llarg dels anys, ja que són comunitats dependents de la intervenció humana.

Fruit del valor i la fragilitat d’aquestes comunitats, des del Parc Natural del Montseny s’han iniciat actuacions per a la localització, seguiment i recuperació de diversos prats de dall del massís, ja que en les darreres dècades presenten una recessió molt marcada, en bona part com a conseqüència de l’abandó de l’activitat agrícola, ramadera i forestal.

Un compromís social i mediambiental

El Conveni de col·laboració establert entre la Diputació de Girona i l’Obra Social “la Caixa” ha permès realitzar treballs d’obertura de prats de dall antics que havien estat envaïts per falgueres i vegetació arbustiva. D’aquesta manera s’han pogut recuperar aquest espais de gran valor natural. A més, tres persones de la Fundació Acció Baix Montseny van executar els treballs, que van consistir en esbrossades manuals i mecàniques, en talar arbres, eliminar soques i triturar les restes vegetals, amb el qual s’ha facilitat l’accés al món laboral de persones en risc d’exclusió.

L’Ajuntament de Lleida ha presentat aquesta tarda el projecte modificat de recuperació i millora de l’espai a l’entorn de la Cuirassa, el Call Jueu de Lleida. El projecte, que forma part de l’estratègia definida en el Pla de Foment Territorial del Turisme del Centre Històric, pretén reforçar i revalorar el Conjunt Històric de la ciutat. El paer en cap, Àngel Ros, acompanyat del tinent d’alcalde i regidor d’Urbanisme, Fèlix Larrosa, i del delegat territorial de Cultura a Lleida, Josep Borrell, ha visitat l’espai on s’hi han fet les obres i ha indicat que aquest projecte aportarà un nou paisatge al Centre Històric amb la referència de la Seu Vella i una visió de la ciutat dels segles XIII i XIV (i XV parcialment). Segons ha explicat, la millora es concreta en unes obres urbanístiques i que amb el treball que han fet els serveis arqueològics de la Paeria s’ha posat al descobert part dels edificis, de la trama urbana i de la xarxa de serveis públics d’aquest període. És un projecte important per al Centre Històric i per a la ciutat, que la Paeria desenvolupa conjuntament amb la Generalitat, que té un pressupost d’un milió d’euros i que preveu estar enllestit a finals del mes de juny.

L’alcalde ha comentat que inicialment el projecte s’ha centrat en la millora de l’accessibilitat i la rehabilitació dels carrers Maranyosa, Dolors i Sant Cristòfol i amb la instal·lació d'un ascensor a la Costa del Jan. Durant el procés d’execució de les obres i en la fase de prospecció arqueològica, s’han trobat restes que formen part de l’antic Call Jueu, fet que ha comportat la modificació de l’actuació i dels elements d’urbanització. Els eixos principals de la intervenció són la restitució de les connexions històriques dels carrers de Sant Cristòfol i dels Dolors amb l’àrea del Call Jueu; la nova connexió de recorregut practicable entre el carrer Cavallers i l’àrea del Call Jueu i la Costa del Jan mitjançant la prolongació del carrer de Maranyosa; la nova connexió de recorregut practicable entre la plataforma superior d’ús aparcament i la Costa del Jan, i la millora de l’accessibilitat entre l’àrea del Call Jueu i l’Eix comercial amb la instal·lació d’un ascensor públic a la Costa del Jan.

El proper diumenge 28 de febrer a les 18 h, en el marc de la Mostra Internacional de Cinema d’Animació de Catalunya, Animac, es presentaran a l'espai Animacrea de la Llotja els resultats de dos tallers que s’han realitzat en els darrers mesos i que han estat organitzats per l’Ajuntament de Lleida. Es tracta del taller realitzat amb l’Escola de Formació Ilerna, en què s’ha fet un rodatge i postproducció d’un curt en animació ‘stop motion’ i el taller d’animació ‘Selfie’ que han realitzat 75 nois i noies de la Xarxa de Centres Oberts d’Educació en el Lleure i Ciberaules de la ciutat.

El taller ‘Selfie’ es va iniciar el 27 de novembre i el va organitzar Animac, el Centre d'Art la Panera i la Regidoria de les Polítiques per als Drets de les Persones amb les educadores d’entorn dels diferents barris de Lleida. L’animador i il·lustrador Joan Pena va impartir el taller, que gira entorn del concepte de la identitat. Els participants han hagut de crear els seus propis personatges emmirallant-se en ells mateixos i treballant la creació de personatges. A través de l’animació han reflexionat sobre la relació persona-personatge, la visió que tenen d’ells mateixos i el concepte ‘selfie’. El curt animat resultant del projecte es podrà veure a l’Open Screen de l’espai Animacrea aquest diumenge. 

Diumenge també es presentaran els resultats del taller realitzat amb l’escola Ilerna al Magical Media. L’àrea de Cultura de la Paeria va organitzar el taller “Rodatge i postproducció d’un curt en animació stop motion”, amb alumnes de 1r del CFGS Animació 3D, Jocs i Entorns interactius, de 19 a 24 anys. Durant 3 dies, del 19 al 21 de gener, els joves animadors van donar vida a històries i personatges sota la supervisió de l’equip del Bombeto, coordinat per Quim Ribalta. Després de treballar el modelatge dels protagonistes, els escenaris i el guió, van utilitzar tècniques d’animació com l’stop motion’ en la fase final de postproducció i ‘dragonframe’ és el software que van usar per animar.

Instal·lació interactiva del taller Silly Walks

En el marc d’Animac també s’ha preparat una instal·lació interactiva per mostrar els resultats del taller 'Silly Walks', organitzat amb l’Escola d’Art Municipal Leandre Cristòfol i impartit per Carles Porta, il·lustrador, dissenyador gràfic i autor dels cartells Animac des del 1997, a alumnes de 2n d’Il·lustració de la mateixa escola d’art.

Els alumnes han creat dos personatges cadascun que actuaran d’’alter ego’ de tots aquells que participin en la instal·lació interactiva al vestíbul de la Llotja durant la Mostra. La inspiració per a la creació dels personatges neix del cartell Animac 2016, on apareixen les imatges d’una astronauta i una primitiva.

Dimecres, 24 Febrer 2016 12:19

L’Assetjament Escolar

Escrit per

Cada dia llegim  notícies de casos d’assetjament escolar. La societat,  està començant paulatinament a ser conscient de les dimensions del problema. Però que és realment l’assetjament escolar  o “bulling” , “mobbing”  o ciberbullyng en anglès?     

Significa:fustigació, violència en l’àmbit escolar, maltractament, agressió física,  psicològica o verbal i que son alguns dels sinònims que s’utilitzen per a referir-se a una única realitat: l’assetjament escolar. Assetjament que és produeix entre els escolars de forma permanent, constant i duradora, tant en l’aula, pati o mitjançant les xarxes socials. Un terrible problema que afecta a milers de menors d’edat i que esta proliferant de forma preocupant en les últimes dècades. L’assetjament és una forma extrema de violència escolar. Una violència que irromp en aquesta etapa infantil i que ni els propis nens, poden explicar el que els està passant. Es una intimidació a la víctima. Es un abús de poder. Es una coacció, un xantatge, una humiliació. Es una espècie de tortura, metòdica i sistemàtica que l’agressor sotmet a la víctima ,sovint, amb el silenci, la indiferència i complicitat d’altres companys-nens.

  

Fa pocs dies, un nou cas de “ciberbullyng” ha obligat a actuar al Departament d’Ensenyament. Tres menors d’un col·legi de Girona assetjaven i criticaven  a un altre durant  les hores lectives i inclús fora del centre mitjançant missatges de “whatsApp” .Unes reflexions prèvies: considerem normal que els pre-adolescents que encara no tenen 10 anys d’edat, disposin ja  de “smartphones”? Sabem que aquestes eines no son neutres? O en tot cas, els pares no hauríem de tenir accés al mòbil, al correu i als perfils socials dels seus fills, que encara son  uns nens ? Tenim que ser condescendents i paternalistes amb els fills que encara no tenen 8, 9, o 10 anys i per tant no tenen una maduresa  física ni intel·lectual ni tenen desenvolupada plenament la  seva personalitat ?  No podem oblidar que en internet els assetjadors s’amaguen darrera de la pantalla i així poden dir coses que no farien mai a la cara. En el fons són uns cobards, estan mal amb si mateixos i ho fan pagar als demés

No s’haurien de prendre, en aquestes casos , mesures exemplificadores , que puguin servir de lliçó a  altres alumnes temptats a cometre accions semblants?

Les actituds intolerables han d’esser  mereixedores de sancions igualment exemplars. Castigar als culpables i no a les víctimes.

Si som sincers, quantes persones que coneixem, han  patit  un assetjament de petits o  també, qui  de nosaltres, encara que de forma ocasional i esporàdica, no l’ha sofert de nen quan estudiava en el col·legi ? Qui no ha estat objecte  d’alguna burla, humiliació, insult, amenaça, coacció, vexacions, copejat alguna vegada, marginat del grup, deixat al costat com una deixalla o un objecte sense valor o hem estat tractats de manera grollera i desconsiderada? Tots d’alguna manera hem patit en les nostres carns, aquesta experiència negativa i una ombra de silenci còmplice, per part de tots, s’ha estès sempre sobre el cas; començant pel col·legi ( aquest tipus de publicitat negativa evidentment  no l’interessa) i terminant pels pares, que tampoc , no volen estendre una taca fosca sobre els seus fills i també per part de la societat que mira a l’altra costat. Sempre el mateix resultat: hermetisme total.

 Tots formem part d’aquest engany  i hipocresia social .Massa temps ha  tardat  la societat ha reaccionar. Ja és hora. Per què ens quedem amb les braços creuats quan passa una cosa d’aquestes, en lloc de lluitar i denunciar, per que no torni a succeir?  Per què no aïllem a l’assetjador a base de treure al seu seguici de companys-silenciosos-incondicionals i que de forma directa o indirecta son responsables amb el seu silenci?

Que haurien de fer els pares? Avisar a les autoritats del centre educatiu sobre el problema que està passant. Fer la denuncia corresponent. Preocupar-se també pels fills. Observar els seus comportaments. Reeducar les seves  conductes, ja que de no fer-ho en un futur proper és poden convertir-se en assetjadors tant en l’àmbit escolar, com en l’àmbit laboral o domèstic. Parlar. Parlar molt  amb ells. Marcar unes pautes i informar dels possibles riscos.  Tindre sempre obert un canal de diàleg. Parlo  de diàleg no d’un monòleg. Posar normes i límits que obligatòriament i de forma inflexible han de respectar i complir. Educar per controlar les emocions, per a respectar les opinions dels companys. No és fàcil educar .Els pares no son experts en pedagogia. No han nascut el suficientment preparats per educar als seus fills. Però la família és el nucli bàsic  i essencial per a la socialització dels nens a través de valors, normes, comportaments, costums i  hàbits. L’afectivitat familiar  respecte el nen marcarà el desenvolupament de la seva personalitat futura .Les carències afectives poden motivar sentiments de ràbia o enveja cap als altres i d’aquí  que és pugui derivar l’assetjament de nens de petita edat. Si en la família no hi ha regles; si falta la comunicació, una supervisió i un control raonable sobre la conducta dels fills; si en la família hi ha tensions  i baralles, és molt possible que aquestes actituds és reiterin en un futur  per part dels nens ,tornant-se més agressius.

Que hauria de fer l’Escola? Les escoles normalment ,no admeten  el problema i l’hi resten importància. El canvi de centre dels nens víctimes no és la solució. Caldria que totes les escoles tinguessin un Protocol de Detecció i Actuació contra el casos d’abús escolar( bé estudiat, definit i  detallat ), per evitar que és pugui repetir. Es necessiten  més recursos, per afrontar la situació. Una major implicació. No tancar els ulls a la realitat. Educar i socialitzar  als nens. Educar en valors. Establir regles. Els professors , han d’actuar amb rapidesa en cas de mera sospita d’assetjament i informar a les autoritats corresponents.  Mantenir  una bústia de suggeriments.

Que hauria de fer el Govern ? Campanyes de promoció sensibilització social sobre l’assetjament escolar. Reactivar l’Observatori Estatal de la Convivència Escolar, que pràcticament en 4 anys no s’ha reunit ni una sola vegada. L’increment de la “ratio” d’ alumnes per classe i l’horari lectiu i  així com el  dèficit en personal  de suport i reforç, han dificultat durant anys de crisi la prevenció dels casos d’assetjament escolar. Prendre mesures i fer complir la llei. Al respecte, el Govern Central, va aprovar ,fa unes setmanes, el Pla estratègic de Convivència Escolar ( un paquet de 70 mesures per a combatre la violència i els abusos en els Centres Educatius, potenciant la formació del professors, pares i alumnes i de la societat en general  i abordant aquest tipus d’assetjament al igual que és tracta la violència de gènere. Espero  que l’esmentat Pla, una vegada consensuat amb  altres institucions educatives i altres representants de pares i alumnes, es pugui posar en marxa.

Davant de l’assetjament escolar no cap una posició neutral, ja que la neutralitat sempre  ajuda a l’abusador mai a la víctima. El silenci ,estimula a l’assetjador mai al que pateix. S’ha d’acabar amb el silenci còmplice i el mirar cap altra costat. Els crits dels assetjadors son el arma dels covards. En el fons son nens febles, que es fan forts per que hi ha un grup de “companys” que el recolza. Grup, que per altra part, manté un silenci còmplice i responsable. L’educació és una vacuna contra la violència i en definitiva  contra l’assetjament escolar.

Jose Luis Solans Pueyo. Doctor en dret. Professor  de l’Escola Universitària de Relacions Laborals de Lleida (adscrita a la UDL).

Valorar aquest article
(0 vots)

La portaveu del grup municipal de Ciutadans (C's) a l'Ajuntament de Lleida, Ángeles Ribes, ha anunciat que "la moció presentada per C’s per implantar un protocol educatiu contra la transfòbia i l'assetjament escolar per identitat de gènere s'aprovarà per unanimitat en el ple de febrer", després d'haver-se consensuat per tots els grups polítics en Junta de Portaveus. 

La portaveu de C’s Lleida ha explicat que "la moció instarà la conselleria d'Ensenyament a desenvolupar una estratègia de prevenció de la violència de gènere i l'assetjament escolar en els centres educatius, espais d'oci i juvenils", i que "es sol·licitarà incloure el reconeixement de les diversitats sexuals i de gènere". Així mateix, Ribes ha explicat que "el consistori haurà de promoure accions per reduir l'assetjament escolar existent i acompanyar els menors i els joves que pateixen aquest tipus de discriminació". Per això, "la moció inclou un esborrany del protocol obert a entitats, centres educatius, AMPA, partits polítics i la ciutadania", ha afegit.

Ángeles Ribes ha agraït "el suport rebut per la resta de formacions polítiques" i ha assegurat que Ciutadans treballa en "la prevenció en els casos d'assetjament escolar, perquè les escoles estiguin lliures de violència i perquè es respecti la llibertat individual de tots els alumnes".

 

El president de la Fundació Occitano-Catalana, l'entitat impulsora del llibre 'Aportacions Catalanes Universals', Joan Amorós, l'eurodiputat Ernest Maragall, el representant permanent davant la UE, Amadeu Altafaj, el representant del grup promotor del llibre, Ramon Mir i l'editor, Lluís Pagès, van presentar la setmana passada a l’Espai Catalunya Europa de la delegació del Govern davant la Unió Europea les versions catalana, castellana, anglesa i francesa d'Aportacions Catalanes Universals. És la primera vegada que el llibre es presenta a l'estranger i durant el 2016 és previst que es dugui a d'altres capitals europeesi del continent americà.

Amorós va explicar que el llibre ha de servir per “guanyar confiança amb nosaltres mateixos i donar-nos a conèixer millor arreu del món i contribuir al reconeixement institucional de Catalunya”.

En aquest sentit, Altafaj va destacar que el llibre és útil "per aprendre sobre la nostra història i identitat, però, sobretot, per comprendre el potencial i les ambicions de futur del poble català".  

L'eurodiputat Maragall, encarregat de cloure l'acte, va assegurar: "Vivim un temps d'incertesa i por a Europa, els catalans hem de deixar clar que volem contribuir a canviar-ho pel temps de l'esperança". 

 

Per la seva banda, Lluís Pagès va destacar la que el llibre "és una magnífica carta de presentació de Catalunya, que inclou un breu resum de la història del nostre país. S'hi poden llegir fins a 223 aportacions explicades i il·lustrades per personatges catalans actuals de tots els àmbits". 

 

Un llibre que ajudarà al país a guanyar confiança

L’obra pretén fer coneixedors als ciutadans de Catalunya, i d’arreu del món, de les aportacions fetes pel poble català al progrés universal. És una bona contribució al present i sobretot al futur del país.

Fruit d’un treball d’experts, que ha durat diversos anys, l’obra inclou 223 aportacions degudament classificades cronològicament i per temàtiques. Les aportacions són molt variades i s’incardinen dins dels diversos  camps  d’activitat humana (arts plàstiques, literatura, arquitectura, medicina, recerca, legislació, urbanisme, teatre, esport, cuina, educació, religió,...). Totes elles posen de manifest, al llarg de la història, l’alt nivell de creativitat i projecció exterior del nostre poble.

El llibre editat per micromecenatge i publicat per l’editorial Pagès en quatre llengües català, anglès, castellà i francès- amb 744 pàgines i prop de mil il·lustracions, és una magnífica carta de presentació de Catalunya, que tothom hauria de tenir.

Alguns exemples d’aportacions que s’hi inclouen són: l’art romànic; la farga catalana, els doctors Trueta o Barraquer; els artistes Dalí, Miró i Tàpies; els arquitectes Gaudí, Josep Puig i Cadafalch, Miralles o Bofill; Ferran Adrià o la cuina catalana; Pau Casals; Vicenç Ferrer; Pere Casaldàliga; Charlie Rivel, el Patí de Vela o els Jocs del 92, entre moltes.

Darrera de cada aportació hi sol haver un personatge que n’és l’autor o un grup de persones que l’han desenvolupat conjuntament. En aquest sentit, el llibre és molt curós centrant-nos només en els fets que tenen al seu darrera persones del nostre país o que s’hi troben estretament vinculades.

Pel que fa a l’àmbit territorial s’ha circumscrit al Principat de Catalunya, excepte en el cas de l’Edat Mitjana i bona part de la Moderna, èpoques on la vinculació amb d’altres països de llengua catalana era molt estreta.

Cal deixar constància del mestratge inicial de Joan Triadú, autor de la introducció. Així mateix, compta amb els pròlegs del president de la Generalitat, la presidenta del Parlament de Catalunya i l’alcalde de Barcelona. També hi figura un darrer capítol amb l’opinió de 61 personalitats rellevants del mon associatiu, institucional, socioeconòmic, religiós, cultural...i un apèndix on consta el nom de totes les persones i institucions que l’han fet possible.

La versió catalana del llibre es va presentar al Saló Sant Jordi del Palau de la Generalitat, en un acte presidit pel President de la Generalitat de Catalunya, acompanyat de la Presidenta del Parlament.

El Doctor Jaume Celma sempre ha tingut una vessant social,des de petit. Constantment ha buscat el contacte social. El seu entusiasme de poder ajudar als altres, trobar alternatives a la seva manera de pensar , a les seves cognicions i conductes per poder ajudar a millorar la qualitat de vida de les persones a nivell clínic li han portat  recentment, a implantar la tècnica Neurofeedback a Lleida.

El Centre Clínic de Psiquiatria i Psicologia Mèdica va neixer al 1965 de la mà del Dr.D.Manuel Celma Cínca. És un centre ambulatori de Serveis de Salut Mental que compta, ara mateix, amb mig segle d'experiència i està dirigit pel Dr.Celma Jr i un servidor.

S'acompanya als clients i als seus familiars a millorar la seva salut mental abordant tots els problemes psicològics i psiquiàtrics amb un enfocament multidisciplinari oferint diagnòstic i tractament integral, teràpia farmacològica, psicoteràpia i noves tècniques de neurorehabilitació cognitiva. També es realitzen estudis exhaustius de la personalitat, neuropsicològics i neurofisiològics.

Actualment ajuden als seus clients a desenvolupar el seu cervell amb teràpies innovadores catalogades dins de les neurociències i neuroteràpies com poden ser la neurorehabilitació cognitiva amb la plataforma de tractament Neuropersonal Trainner i / o les avançades neuroterapies com és el Neurofeedback EEG.

Que és el Neurofeedback?

És una teràpia natural i no invasiva per poder tractar els trastorns mentals,amb un 80% d’efectivitat de la tècnica així com en la majoria de tractaments farmacològics que es donen per la mateixa patologia. Actualment, on s’ha demostrat la seva eficàcia és en el TDAH, Epil·lepsia, Migranyes i com a tractament coadjuvant a addiccions. També està oferint resultats molt significatius en trastorns d’ansietat, fatiga crònica i fibromiàlgia.

 

Si us interessa saber més informació:

Centre Clínic

Av.Blondel,1   5º-1ª

25002 Lleida



La Mostra Internacional de Cinema d’Animació de Catalunya comença aquest dijous a la ciutat de Lleida com a referent del cinema d’animació català. Aquest any, l’Animac s’avança i arriba a l’hospital Arnau per a dur a terme tallers d’animació per a nens i nenes que es troben hospitalitzats i que no poden assistir a la Mostra, que es prolongarà durant tot el cap de setmana.

En el taller d’avui s’ha treballat la imaginació, sota el títol “Biriki and the rainbow”. Cada infant ha tingut la possibilitat de realitzar tasques creatives en els diferents terrenys de l’animació i el dibuix.

El Sr. Àngel Ros, alcalde de Lleida i la Sra. Montse Parra, Regidora de Polítiques a favor de la creativitat, la Cultura, l’Educació i els Esports, han donat la benvinguda al taller i han saludat els nens, nenes i famílies que hi participaven.

L'Animac és la Mostra Internacional de Cinema d'Animació de Catalunya, una mostra no competitiva d'animació que se celebra des de 1996 a la ciutat de Lleida. Actualment és organitzada per l'Institut Municipal d'Acció Cultural (IMAC) de la Paeria, compta amb el suport de l'Institut Català de les Indústries Culturals (ICIC) de la Generalitat de Catalunya i de la Diputació de Lleida.

Del 22 al 25 de febrer, el recinte de Gran Via de Fira de Barcelona rep les grans empreses del sector i és l’impuls per a les empreses emergentslocals. En els dies en els quals se celebra aquesta trobada s’espera que passin pel recinte més de 95.000 congressistes. A l’estand de Catalunya es concentren 60 marques que treballen amb les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) com a eina per augmentar el benestar i millorar la qualitat de vida de la ciutadania, alhora que es respecten els seus drets i s’afavoreix un desenvolupament sostenible.

Comença l’onzena edició del Mobile World Congress (MWC), un dels esdeveniments globals més importants per a Barcelona en termes econòmics i de projecció internacional i que serveix d’escenari per impulsar les empreses locals. És el cas d’Enertika, una empresa emergent que busca “l’aprofitament dels recursos energètics i aposta per un consum responsable”; així ho explica Eduard Puig, director de desenvolupament del negoci de la companyia. Enertika treballa per adaptar els sistemes d’enllumenat de diverses ciutats a la tecnologia LED, i genera ocupació en l’àmbit de la ciutat. Les empreses locals dedicades a les noves tecnologies, com Hemav, aposten per la innovació i utilitzen els drons —vehicles aeris no tripulats— amb finalitats ecològiques. I, a més, capten nous talents de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i ofereixen suport logístic, econòmic i de coneixement per engegar nous projectes empresarials.

La cita també és una bona ocasió per treballar per una tecnologia accessible a tothom. Des de Barcelona Activa s’organitzen programes de formació i rutes destinades a entitats, col·lectius i associacions per conèixer tot el que es desenvolupa al Mobile World Congress, un esdeveniment global que ha servit per presentar l’informe sobre l’escletxa digital a Barcelona. El document, elaborat per la Mobile World Capital, es pot consultar en línia i posa de manifest que els barcelonins estan altament connectats. Un 90% ha navegat per la xarxa en els darrers tres mesos, i més del 85% s’hi connecta diàriament. Malgrat aquestes dades, el barri de residència, l’ocupació i el nivell educatiu encara marquen l’escletxa digital a la ciutat.

El temps a Balaguer

 

 

 

 

Director i fundador:
Josep Maria Castells i Benabarre

@OFICIALCASTELLS

 Resultat d'imatges de TWITTER