EDICIÓ ESPECIAL COVID-19

DIRECTOR: JOSEP MARIA CASTELLS BENABARRE
EL PERIODISME OPTIMISTA DE CATALUNYA ®
Divendres, 27 Març 2020 18:03

No atraquis la nevera durant l'aïllament: bons hàbits d'alimentació per a aquests dies a casa Destacats

Escrit per

El moviment #joemquedoacasa ens proposa un gran repte personal per a cuidar-nos per dins i per fora, que hem de superar perquè val molt la pena: per la nostra salut i la de tots. Atracar la nevera cada dues per tres per avorriment o per a calmar l'ansietat no és una bona opció, perquè no ens sentarà bé. I com el confinament pot ser més llarg del que pensem, podem convertir-lo en una oportunitat per a emprendre bons hàbits d'alimentació.

 

Afartament, sota control

La Clínica Dray ens presenta una sèrie de pautes nutricionals per a mantenir la nostra dieta alimentària, sense guanyar aquesta mitjana d'entre 3 i 5 quilos que asseguren que podem guanyar durant aquests dies de confinament.

Beu almenys dos litres al dia. Ni alcohol ni begudes carbonatades, no hi ha res més saludable que l'aigua. Així que mentre estiguis plantada davant l'ordinador, fent teletreball, tingues a prop una ampolla d'aigua. Ara hi ha una infinitat de recipients bonics que ens inciten a beure més aigua, i sobretot que sigui emplenable. Ciao plàstic! També pots apostar per les infusions, que afavoreixen l'eliminació de toxines.

Garanteix cada dia cinc menjars, al dia. És important establir un horari per a realitzar les cinc ingestes d'aliments i seguir una alimentació equilibrada i variada.

Consumeix fruita, millor entre hores. En l'esmorzar o a mig matí aquests són els millors moments per a consumir les fruites pel seu alt poder saciant. A més, si es consumeixen en solitari els nutrients i les vitamines s'absorbeixen millor, mentre que es recomana evitar el seu consum a partir de les cinc de la tarda i en dinars.

Sopar com més aviat millor i lleuger. Dues hores abans de ficar-nos al llit: aquest és el millor moment per a realitzar el sopar, que també hauria de ser molt més lleugera que els altres menjars. Has d'apostar per peixos blancs i verdures i aliments al vapor o a la planxa per a evitar la sensació de pesadesa i l'excés de calories, ja que en aquesta franja horària no hi ha activitat.

Res d'hidrats de carboni i productes processats. Acomiada't de les farines refinades i dels productes processats, sobretot a la nit. Pel que fa als hidrats de carboni, com a màxim dues vegades a la setmana en el menjar (encara que són moltíssim més recomanables els llegums i l'arròs) i en l'esmorzar aposta per una torrada integral o pa de cereals. I res de productes processats, perquè és molt més divertit i sa realitzar les teves pròpies receptes, com un pa de pessic de plàtan i civada.

La fruita seca natural és el millor aperitiu. Perquè són saciants i sans. Així que millor prendre dues o tres nous que contribuiran a reduir la sensació d'apetit.

Sentir-nos bé per dins

Tenim el repte de reordenar les nostres rutines, adaptar-nos a una situació que ens ve donada però que hem d'assumir de la millor forma. Davant aquest context, el millor és que distribueixis de forma ordenada l'exercici físic, el treball i la resta de tasques perquè cada espai tingui un buit intransferible. És l'especial desafiament que tenim per davant: no allargar la jornada del teletreball fins que ens engoleixi o no escurçar-la i no fer res.

Realitza exercicis, aprofitant les classes que podem seguir per Internet. Hi ha un munt de comptes d'Instagram i de Youtube de persones que es dediquen a l'entrenament físic, en totes les seves modalitats, que aquests dies estan compartint les seves rutines i moviments amb els quals podem sentir-nos actius. Des de la Clínica Dray, tenen una proposta: realitzar esquats i planxes en sèries de quatre vegades durant 20 segons i 40 de descans. És una bona manera de començar i pots anar incrementant el nombre de sèries.

Josep Maria Castells

Tinc 30 anys. Lleidatà d'arrels balaguerines. Sóc persona de solucions, urbanita, entusiasta i amb ambició. La meva passió és el periodisme, la sociologia, la filosofia i les ciències polítiques. Sóc emprenedor i activista sociocultural. M'interessaria poder participar en esdeveniments i mitjans de comunicació.

M'agrada la informàtica, el màrqueting, la política, el personal branding, les relacions públiques i les empreses. Els meus hobbies són tenir cura meves amistats, la ràdio, els restaurants, les tecnologies i la moda.

✅Tinc aspiracions en la meva vida i els meus valors o aptituds principals en el treball són la persistència després de l'objectiu, la capacitat d'automotivar, l'empatia, el treball en equip, entusiasme, creativitat i el #optimisme

✅El meu lema a la vida és OPTIMISME. Sí, sóc optimista. No sembla útil ser qualsevol altra cosa.
Tinc una actitud positiva davant la vida que m'omple de valor al meu i als altres.

✅Compto amb el títol de "Digital Màrqueting i Community Manager". Em considero una persona creativa, sincera, sana, esportista, persistent, ambiciosa, empàtica, perfeccionista i filantròpica.

✅He participat en "Espejo Público" d'Antena3, a Onda Cero a "Nits de ràdio", a la taula rodona de «Els mitjans locals en l'era global» l'any 2016 a Lleida. Finalista VII edició de Premis Lleidatans de la Jove Cambra Internacional.
M'agradaria poder treballar en empreses audiovisuals i de periodisme com ara CCMA, Onda Cero, Grup Godó, CADENA SER, Grup Flaix, RTVE, Atresmedia, Mediaset, Grup Prisa i altres companyies d'humor, com El Terrat i Minoria Absoluta.

✅Em sento molt identificat amb multinacionals com Mediamarkt, Google, Facebook, Samsung, IBM, Amazon i Microsoft.

He estat vinculat en política però m'he adonat que el millor és la diversitat. És a dir: sé recollir la part bona de cada ideologia. He col·laborat amb entitats locals i ONG.

✅Las persones que més admiro són Bill Gates, Andreu Buenafuente, Pedro Sánchez, Sandra Golpe, Matías Prats, Marta Flich, Susanna Griso, Xavi Gabriel, Andreu Buenafuente, Sergi Domene, Marta López, Leo Garriga, Elon Musk i José Luis Cordeiro.
He publicat més de 500 articles en premsa de paper. Tinc 4 recomanacions professionals.


No ho dubti i contacti amb mi via MD o @oficialcastells des de Facebook, Twitter i Instagram. Acredito 4 recomanacions de professionals al meu perfil.
?WhatsApp de treball ➡️ 657.675.525
Estic actiu a Facebook, Twitter, Instagram i WhatsApp.

M' ajudes a fer realitat els meus somnis
Segueix-me @oficialcastells o contacta amb mi ara mateix!

www.elmercadal.cat

 

El temps a Balaguer

 

 

 

 

 

 

Director i fundador:
Josep Maria Castells i Benabarre

@OFICIALCASTELLS

 Resultat d'imatges de TWITTER