Divendres, 19 Agost 2016 10:16

El 60% dels visitants que arriben a Catalunya s’inclouen en el segment de turisme familiar

Escrit per
L’Agència Catalana de Turisme ha certificat amb el segell d’Equipament Turístic Familiar, dins de l’àmbit de Natura i Muntanya en Família, les estacions de muntanya gestionades per Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC): La Molina, Vall de Núria, Vallter 2000, Espot i Port Ainé.
 
El segell de Turisme Familiar distingeix els territoris i instal·lacions que són especialment sensibles a aquest segment de la demanda i ofereixen equipaments i serveis adaptats a les necessitats de les famílies.
 
 
El 60% del turisme és familiar
 
El 60% dels visitants que arriben a Catalunya s’inclouen en el segment de turisme familiar, és a dir, adults amb nens. La certificació garanteix als turistes una recopilació d’avantatges en serveis que s’adeqüen a les necessitats de les famílies: polseres identificatives, habitacions familiars o comunicades directament, piscines infantils amb seguretat, disponibilitat de bressols, clubs infantils, vigilància, oferta de restauració adaptada, animació i espectacles infantils al carrer, zones públiques d’esbarjo i de jocs per als més menuts, parcs temàtics i aquàtics, possibilitats de fer rutes amb bicicleta, etc.
 
 
Activitats a la natura
 
L’estació de La Molina, que va començar la temporada el passat 4 de juny, estarà en funcionament fins l’11 de setembre, mes en què també s’hi podrà anar els caps de setmana del 17-18 i del 23-25. Entre les novetats dissenyades per aquests mesos d’estiu, destaca especialment la nova zona de Trampolí amb l’obertura del Telecadira, amb nous circuits de BTT i de descens de nivell fàcil. Alhora compta amb l’ampliació del Circuit d’Interpretació de fauna, amb sis nous animals.
Durant l’estiu, Vall de Núria posa a l’abast de tothom propostes d’oci divertides i emmarcades en el bell mig de la natura: excursions amb guies, rutes de senderisme, sortides a cavall, parc lúdic, barques i canoes, entre moltes altres opcions. L’estació està oberta al públic cada dia, de dilluns a diumenge. Des del 23 de juliol i fins l’11 de setembre, Vallter 2000 aplica l’horari d’estiu, de dilluns a diumenge de 10.00 hores a 15.00 hores. Durant aquests mesos, l’estació comptarà amb activitats com viatges amb telecadira, rutes de senderisme familiar, ciclisme de carretera, dinars de BBQ, ruta del Ter a peu o amb bici.
 
Port Ainé, ubicada al Pallars Sobirà, obre ininterrompudament tots els dies de 10.00 hores a 18.00 hores des del 18 de juliol i fins el 31 d’agost. En aquesta estació es poden fer tota mena d’activitats, entre les quals destaca el Parc Lúdic i d’Aventura. A Espot, amb el mateix calendari, l’estació es converteix en una destinació d’entrenament en alçada. Entre els itineraris proposats destaca el Kilòmetre vertical, ruta que surt de la mateixa plaça d’Espot i finalitza a prop del refugi Josep Mª Blanc. També és punt de partida d’activitats aquàtiques com el rafting i l’hidrospeed, o rutes per l’Estany de Sant Maurici.
 
Trobareu tota la informació referent a les estacions de muntanya del Grup FGC ahttp://www.turismefgc.cat/
 
Un segell que funciona des de 2003
 
L’any 2003, l’Agència Catalana de Turisme va crear el segell de Destinació de Turisme Familiar. En un procés d’evolució d’aquesta certificació, amb l’objectiu d’actualitzar-la i adaptar-la a la demanda per atraure més clients i de major qualitat, s’ha dividit en tres segells: Platja en Família, que s’atorga als municipis del litoral; Natura i Muntanya en Família, que es concedeix a les destinacions d’interior; i Equipaments Familiars, que recau en aquells equipaments (parcs aquàtics, estacions d’esquí, parcs d’atraccions, etc.) que volen certificar-se en l’especialitat de Turisme Familiar, i estan fora de l’àmbit de destinacions ja certificades.
 
L’objectiu és consolidar Catalunya com una destinació turística familiar de referència a escala internacional, i facilitar i oferir un producte especialitzat en base a les necessitats específiques de la demanda familiar.
 
En l’actualitat hi ha 23 destinacions adherides als segells de Turisme Familiar. El segell de Platja en Família compta amb 19 destinacions certificades: Blanes, Calonge-Sant Antoni, Castell-Platja d’Aro, Lloret de Mar, Roses, Sant Feliu de Guíxols, Sant Pere Pescador, i Torroella de Montgrí-L’Estartit, a la Costa Brava; Calella, Castelldefels, Malgrat de Mar, Pineda de Mar, Santa Susanna, i Vilanova i la Geltrú a Costa Barcelona; i Calafell, Cambrils, el Vendrell, Salou, i Vila-Seca/la Pineda Platja, a la Costa Daurada. Per la seva banda, el segell Natura i Muntanya en Família compta amb quatre destinacions certificades: Muntanyes de Prades a la Costa Daurada i Berga, la Vall de Boí i les Valls d’Àneu als Pirineus. A més, sis destinacions més es troben actualment en procés de certificació.
Josep Maria Castells

Nascut a Lleida el 13/2/1989. Director i fundador del Mercadal de Balaguer desde fa 8 anys i actualment visc a Lleida. Sóc community manager d'empreses, entitats i partits polítics.

Sóc influencer i vaig ser autor de 5 blocs d'opinió. Activista sociocultural i filàntrop. Optimista. Durant l'adolescència ja apuntava maneres i vaig demostrar a la galeria tot el meu talent i vocació pel periodisme en ser el creador de la primera ràdio i televisió en streaming de la província i participant desinteressadament en programes radiofònics d'emissores de prestigi en aquells temps com ara Flip Flap Ràdio i RNE4.

Vaig ser locutor durant una temporada a Ràdio Artesa de Segre amb només 15 anys i desde llavors també vaig participar assiduament en diversos mitjans de comunicació.

Compto amb una trajectòria com activista sociocultural a  Balaguer de gairebé 15 anys i entre altres coses vaig impulsar una entitat juvenil a la capital de La Noguera i vaig ser impulsor i director de l'emissora Ràdio Connecta de Balaguer.

He participat puntualment en programes de televisió a nivell estatal com ara "Espejo Público" d'Antena3, i de ràdio a Onda Cero a "Nits de ràdio" i de forma molt puntual al Periódico de Catalunya i La Vanguardia.

A més he participat en diferents conferències i taules de debat; una sobre periodisme optimista al IEI de Lleida i a la taula rodona titulada «Els mitjans locals en l'era global» el 2016 a la Universitat de Lleida.


Vaig arribar a ser finalista de la VII edició dels Premis Lleidatans de la Jove Cambra Internacional.
Avui en dia estic intentant elaborar el meu primer llibre que inclourà un recull dels millors articles publicats a les diferents revistes i periòdics del territori. Actualment estic impulsant l’elitocràcia amb la recepta màgica de l’optimisme. El meu lema a la vida és OPTIMISME.

 Em considero una persona sincera, persistent, ambiciosa, empàtica, altruista, filantròpica, sana i esportista. Compto amb coneixements bàsics de cuina, serveis de restaurant. Em fascina la psicologia, sociologia,l' innovació, noves tecnologies, periodisme, màrqueting, comerç, política, democràcia, associacionisme, drets humans i pau, etc.

Al llarg de la meva vida aspiro a col·laborar i treballar a TV3, Flaix FM, RTVE, Zeta, Atresmedia, Mediaset i Grup Godó. 
Em sento molt identificat amb les marques i valors de Mediamarkt, Google, Facebook, IBM, Amazon i Microsoft on m'agradaria poder treballar en un futur. 

Sóc persona de cul inquiet que li agrada tocar moltes tecles a la vida, d'afany incansable, que persisteix i lluita fins al final.

La persona que més admiro del món és el professor i científic José Luis Cordeiro. 

www.elmercadal.cat

 

 

 

 

Director i fundador:
Josep Maria Castells i Benabarre