SEGUIU-NOS

Actualitzat 9:20 AM CEST, Sep 24, 2017
Racó de l'emprenedor

Racó de l'emprenedor (4)

Diferents tipus d'emprenedoria

POL GILART   Paul&Handel

Identificarem els diferents tipus de vies d'emprenedoria ja que cal estudiar al detall cadascuna d'elles sobretot en l'apartat del finançament que és el punt més conegut per la majoria d'emprenedors per la falta de recursos inicials

Tot i ser el més conegut alhora és converteix en el més desconegut d'ells, ja que per molt que es vengui molt bé i fàcil el finançament bancari per posar un exemple, la veritat és que resulta una opció accessible per a pocs privilegiats, i d'això s'aprofiten possiblement els empresaris més intel·ligents en la meva opinió que són els inversionistes privats o Bussiness Angels, que personalment si resulta que el teu perfil d'emprenedor és una persona que no coneix el món empresarial al detall és la millor opció, ja que no únicament t'abasteixen de capital sinó també de contactes i ajuda basada en els seus coneixements o experiència.

Però en qualsevol cas el projecte d'un emprenedor ja sigui per intentar seduir la banca, un inversor privat o als potencials clients, ha d'estar realment treballat, ha de presentar punts innovadors enfront la competència o ha de ser un producte totalment nou i necessari per la civilització i aquí és on podríem trobar les primeres discrepàncies enfront amb el que s'entén com a emprenedoria.

Però sol cal pensar que el millor client has de ser tu mateix o persones del teu voltant i tots els negocis existents poden rebre matisos molt importants de cara a l'emprenedor.

 

Però a tot això, remarco de nou que sempre s'ha de buscar un bon equip que t'acompanyi i una filosofia basada en l'esforç i el treball i no rendir-se mai.

 

Perquè un negoci, poques vegades és rentable els primers mesos és més m'aventuraria a dir que un negoci saps que és rentable passat els sis primers mesos de sortir al mercat, per això és important disposar d'un bon pla financer que et marcarà unes directrius tot i que en comptades ocasions s'acabaran complint.

L'èxit empresarial és l'entorn i no la butxaca

POL GILART   Paul&Handel

Una de les claus que pot dur al èxit empresarial és l'entorn per davant de la butxaca que puguis tenir, un entorn molt important és l'equip amb el qual comparteixes el treball diari, ja que un bon equip ha de remar conjuntament per un mateix interès, que no és altre que l'èxit de l'empresa o del negoci que s'engega, i per tant no vetllar pels interessos personals de cadascú dels integrants.

Un aspecte molt important que cal remarcar són els coneixements del equip i la personalitat de cadascú d'ells i això no t'ho dona un grau o un postgrau tot i que en moltes ocasions t'ajudarà amb uns majors coneixements, però la clau és anar agafant en la major acadèmia que és la vida tots els coneixements necessaris ja sigui del que no has de fer en el món empresarial com el que si has de fer, perquè per exemple el emprenedor referència per a molts, que no és altre que Steve Jobs, ni tan sol va acabar el grau d'informàtica a la universitat que el cursava, però si es va saber envoltar d'un bon equip i es va apuntar molts coneixements o altres casos més recents amb graus universitaris però sense finançament necessari que van fer servir l'enginy per a seguir endavant.

Perquè un grau, postgrau o llicenciatura no t'assegura ser un bon líder, un bon emprenedor i ni tan sols t'assegura ser un bon treballador dels teus estudis, ja que una bona feina es marcada per les ganes, l'ambició i l'estima a ella que tinguis. El mateix passa en el món empresarial que si no estimes el teu negoci, sinó sents passió pel que fas i no vols invertir moltes hores de la teva vida deixant de banda moltes situacions, no cal que comencin a emprendre.

I això no ho dona els diners, ni molt menys, ho dona l'entorn i un mateix, perquè per molts diners que disposis si pots engegar un negoci més fàcilment que una altra persona que ha de buscar finançament, però molts empresaris han fet fallida perquè es pensen que tot es diners, un error molt greu.

El tema del finançament serà el objectiu d'un pròxim article.

Existeix la moda que tot és emprenedoria i no tot ho és!

POL GILART   Paul&Handel

L'Emprenedoria és una cultura innata que s'ha de cultivar tot i que en l'actualitat està entrant molt en la trama de la societat actual, donades les poques ofertes de feina que existeixen.

Aquesta cultura mereix ser cultivada a mesura que passa el temps i a mesura que s'adquireix una certa experiència. Tot i que el món empresarial de portes en fora pot semblar molt atractiu i fàcil, a la realitat és un món molt complex i selectiu on l'èxit no té l'assegura un bon producte sinó una bona llista de contactes i uns cercles d'amistats amb poder empresarial i després treure el major partit del màrqueting del boca a boca molt amplia i que no pot deixar de banda el món del màrqueting mes tradicional i del màrqueting online, que en els temps que corren és converteix en indispensable.

Però el món digital és un món que pot obrir-te moltes portes però també ten pot tancar moltes, tot depenent de la teva filosofia i política al respecte. Però repeteixo que cal anar amb ull, ja sigui a nivell personal en les Reds socials o a nivell empresarial amb una presència en forma de pàgina web atractiva però sobretot presencial, tot i que existeix alguna excepció com el món del Luxe, un món molt selecte i que no vol que es publiqui res sobre els seus clients o productes.

I ja per acabar aquest primer article direm que no tot es emprenedoria, perquè moltes persones per exemple consideren emprenedoria qualsevol negoci, com pot ser obrir una peluqueria tradicional o una immobiliària com totes les altres, doncs no el que realment s'hauria de considerar com emprenedoria hauria de ser un negoci que pot tenir de punt de partida un negoci tradicional existent però sens dubte amb innovació amb idees noves i no fent el que tothom fa, o pel contrari una innovació radical i crear un negoci que no existeixi fins al moment com han fet varis emprenedors com els creadors de Airbnb o Buscounviaje.com, que utilitzant el món digital han creat innovació i molt beneficiosa tant per la seva economia com per la millora de condicions de vida de la societat.

Remarco que tot no és emprenedoria, perquè llançar al mercat un negoci igual que els que existeixen sense presentar cap tipus de matís no t'aportarà l'èxit, tot i que a vegades existeixen certes excepcions, i per tant no aconseguiràs uns beneficis importants i pots arribar a tenir pèrdues importants i per tant desanimar-te per a una propera ocasió.

Però sol cal pensar que el millor client has de ser tu mateix o persones del teu voltant i tots els negocis existents poden rebre matisos molt importants de cara a l'emprenedor.

Etiquetat com

Globalleida estrena nous cursos formatius per emprenedors

Pont de Suert, Sort, Les Borges Blanques, Tàrrega, Torrefarrera i Lleida han ofert diferents temàtiques formatives a una cinquantena d’inscrits.

Al Ceeilleida aquest dijous ha tingut lloc l’última sessió dels Dijous Emprenedors: "Habilitats del Líder"  a càrrec Carme Fabregat.

A  la Sala de Plens del Consell Comarcal de l’Alta Ribagorça, a Pont de Suert, també aquesta setmana s’ha impartit una càpsula sobre “La revolució digital i els nous models de negoci” a càrrec de  Jordi Puigdellivol, Sherpa.cat.

Les instal·lacions del Cei Pallars Sobirà de Sort s’han impartit dos càpsules  a càrrec de  Eduard Cristòbal, expert en màrqueting i professor de la Universitat de Lleida. Una de “Com fer arribar el meu producte al consumidor:  estratègies de distribució” i una altre de “Gestió del producte: aprendre a diferenciar el que tu vens i el que el teu client compra”.

El Cei Torrefarrera han ofert una càpsula a càrrec d’ Àngel Fulquet, expert en e-mail Màrqueting Digital, sobre la  “Gamificació: Introdueix els elements dels jocs per a motivar i potenciar la teva idea de negoci”.

Per altre banda, Marta Montserrat, assessora jurídica de COELL, ha impartit al Centre d'Empreses Innovadores de Les Borges Blanques, una càpsula formativa sobre la Gestió de la morositat a les empreses. I al Cei de Tàrrega, a càrrec de Marta Grañó ,  consultora i formadora en iniciativa emprenedora ha impartit el Taller de l’emprenedor –digital.

Dins la secció dels Dimarts Feiners, al Consell comarcal Solsona, s’ha impartit formació per a la millora personal i s’ha desenvolupat  el tema: “El procés de selecció, per a on començo?”

GLOBALleida,  en col·laboració amb els ens de promoció econòmica del territori, ofereix formació  a tots els municipis i consells comarcals que estiguin interessats, per tal de potenciar les  capacitats dels participants  i dotar-los dels coneixements i les tècniques bàsiques  per desenvolupar projectes empresarials amb garanties d’èxit.

Subscripció a aquest canal RSS