SEGUIU-NOS

Actualitzat 7:21 PM CET, Nov 21, 2017

La NASA diu que està a punt de descobrir vida extraterrestre

"Tenint en compte les diferents activitats i missions que avui estan buscant, específicament, proves de vida extraterrestre, puc dir que estem a punt de fer un dels descobriments més profunds i sense precedents de tota la història".

Aquestes paraules, pronunciades el 29 d'abril passat per Thomas Zurbuchen, administrador Associat del Directori de Missions Científiques de la NASA, davant el Comitè de Ciència, Espai i Tecnologia de la Cambra de Representants dels Estats Units, deixen poc lloc per al dubte. La NASA , en efecte, sembla estar més convençuda que mai que "la gran notícia" no trigarà a arribar.

En la seva declaració davant el comitè del del Congrés nord-americà, que es pot veure en aquest enllaç , Zurbuchen va explicar, entre altres coses, que avenços com el recent troballa d'hidrogen a la lluna de Saturn Enceladus , o els prometedors resultats del Telescopi Espacial Hubble en la seva anàlisi dels oceans de metà de la lluna Europa, a Júpiter, o els resultats del rover Curiosity a Planeta Vermell, "que ha trobat evidències que Mart va tenir en el passat la química adequada per sustentar els ingredients de la vida", són signes més que evidents que estem "més a prop que mai" de descobrir vida fora del nostre planeta.

"La recerca de vida en altres llocs- va dir Zurbuchen en el seu declaració és un assumpte interdisciplinari i en el qual la col·laboració és una necessitat. Per participar plenament en aquesta recerca, és necessària la convergència d'àrees com la biologia, la heliofísica, les Ciències de la Terra, l'astronomia, les ciències planetàries i la recerca astrofísica de planetes similars a la Terra que poguessin donar senyals de vida. Junts, els investigadors de tots aquests camps estan explorant una de les majors qüestions del nostre temps ".

Darrera modificació el K2_DilPMCESTE_Juny+0200RJunPMCEST_0C1
Josep Maria Castells

27 anys.Emprenedor. Comunicador. Escriptor. Activista sociocultural. Filàntrop. Futurista. Fundador del portal web 'El Mercadal' , amb més de 8 anys d'experiència en el apassionant món del periodisme. Amb més de 130 artícles publicats a la premsa de Lleida desde 2009, porto anys intensos dedicats a la creació d'artícles d'opinió d'alta creativitat, he col·laborat amb més de 15 mitjans de comunicació de paper i digitals. He col·laborat en una desena de ràdios. També col·laboro en diversos programes de televisió amb els meus tuits.

També és Top30 Influencer a Klout de Lleida i un dels activistes culturals i socials més importants present i actiu a les xarxes socials, on aposto per aportar artícles reflexius que aportin coses positives a la nostra societat. El meu lema a la vida és "els defectes et fan real".

Lloc Web: www.elmercadal.cat