SEGUIU-NOS

Actualitzat 9:20 AM CEST, Sep 24, 2017

Prou desigualtats, bretxes i pobresa

RAQUEL COLLADO RUIZ. Responsable de l'Àrea d'Igualtat de Gènere. Al voltant del 8 de Març, comencen a aflorar dades estadístiques que fan mal com a dona. L'ocupació creix massa tímidament i és de pitjor qualitat, dia rere dia es destrueixen llocs de treball que, poc a poc, se substitueixen per altres de precaris: sous baixos, contractes temporals, a temps parcial, amb distribució irregular de la jornada, amb especial impacte en la qualitat de vida i la salut de les dones… No podem més que indignar-nos quan veiem que a Catalunya creix la inactivitat de les dones respecte de l'any anterior. Però el què veritablement sorprèn, és que molts cops això passa perquè han d'atendre necessitats de cura, criança i dependència, activitats abans cobertes pel sistema públic, que ara tornen a l'àmbit privat no remunerat i tot el seu pes cau sobre les dones. També hem de parlar de la doble presència, que és la situació en què sobre la mateixa persona recau la necessitat de respondre a les demandes del treball domèstic i familiar i del treball remunerat. Segons l’Enquesta de l’ús del temps (estadística de l'Idescat de la qual s'han fet dues edicions, la darrera entre els anys 2010…
Llegir més

Les JERC-Ponent també ens hi oposem!

KEVIN DOMÍNGUEZ I BRUQUE, Portaveu de les JERC-Ponent Ara fa un any el Consell de Ministres, pocs mesos abans que el ministre espanyol d’Educació José Ignacio Wert plegués, va aprovar un Reial Decret que atacava als estudiants i a l'educació pública. Aquest decret és conegut com a 3+2 (Reial Decret 42/2015) que ja va generar la mobilització de molts estudiants en contra de la política universitària que estava duent a terme el ministeri del govern del Partit Popular en aquell moment. Aquest nou curs acadèmic va ressorgir de nou l’oposició a aquest decret i per tal de demostrar el gran desacord que hi tenim es van començar a celebrar referèndums arreu dels Països Catalans organitzats pels universitaris en què es preguntava sobre la paralització de la normativa. Clarament, els estudiants, defensant els seus drets amb una considerable participació i amb una claríssima majoria, van mostrar el seu suport a aturar-lo. Les JERC-Ponent, com a joves independentistes pensem que assolir l’estat de República Catalana serà l’única opció viable per aconseguir que es produeixi primer de tot la paralització del decret i, seguidament, el debat que realment necessitem els estudiants catalans i que estem demanant clarament en els diferents referèndums que s’han…
Llegir més

Gota a gota, pas a pas

Mai la dita "divide et impera" ha descrit tan bé l'actualitat del món laboral. Que el poder l'ostenten uns pocs, ho sabem, que se li diu oligarquia i Aristocràcia, també, el que hem de denunciar és que ho han pogut mantenir amb la seva CORRUPCIÓ. Que utilitzen aquest poder per mantenir els seus privilegis atorgats per ells mateixos, també ho sabem, com si d'un testament hològraf es tractés, però el que em de recordar és que amb els diners que juguen són de totes! Per por a perdre el seu estatus privilegiat fan seva l'estratègia de "divideix i venceràs", "dividir per regnar", "divideix i domina", etc. Estratègia que apliquen a totes les esferes de la societat, fins el punt d'establir un sistema educatiu fet a la seva mida. Creiem que les escoles concertades són el millor per les nostres filles, escoles subvencionades amb diners públics que eduquen en els dogmes del catolicisme. Alhora que somiem amb poder-les-hi pagar escoles privades, universitats privades, màsters privats, tot per que sabem que les feines millor remunerades i més valorades sol són per uns quants dels privilegiats. I així ens divideixen, als de dalt i als de baix. No volem que totes les alumnes…
Llegir més

El Comitè d'Empresa del Centre Assistencial Sant Joan de Déu d’Almacelles puntualitza les informacions donades per alguns mitjans de comunicació

Després de les informacions que s'estan publicant als mitjans de comunicació i les xarxes socials, que estan creant un marc de desacreditació en contra del Centre Assistencial Sant Joan de Déu d’Almacelles i els seus treballadors i treballadores, el Comitè d'Empresa, format per delegats i delegades de CCOO de Lleida, vol transmetre el següent: En primer lloc, vol manifestar el seu suport i acompanyament a la família del Sr. Joan Altisent, i lamentar el desenllaç que ha desencadenat aquesta situació. Alhora manifesta no comparteix les opinions i les suposicions que no s'acullen a la realitat i que afecten directament els treballadors i treballadores. En segon lloc, vol informar que aquestes opinions danyen la imatge del centre, organització avalada per 50 anys d'història, amb una plantilla de gairebé 300 treballadors i treballadores, els quals lamenten els fets ocorreguts, i a més es fan càrrec de la situació emocional que comporten. En tercer lloc, vol remarcar la qualitat humana, professionalitat i vocació dels treballadors i treballadores envers els pacients i les seves famílies. A causa d’aquestes opinions, hi ha treballadors i treballadores que reben faltes de respecte pel fet de treballar al Centre Assistencial Sant Joan de Déu. Els treballadors i treballadores…
Llegir més

L’Assetjament Escolar

Cada dia llegim notícies de casos d’assetjament escolar. La societat, està començant paulatinament a ser conscient de les dimensions del problema. Però que és realment l’assetjament escolar o “bulling” , “mobbing” o ciberbullyng en anglès? Significa:fustigació, violència en l’àmbit escolar, maltractament, agressió física, psicològica o verbal i que son alguns dels sinònims que s’utilitzen per a referir-se a una única realitat: l’assetjament escolar. Assetjament que és produeix entre els escolars de forma permanent, constant i duradora, tant en l’aula, pati o mitjançant les xarxes socials. Un terrible problema que afecta a milers de menors d’edat i que esta proliferant de forma preocupant en les últimes dècades. L’assetjament és una forma extrema de violència escolar. Una violència que irromp en aquesta etapa infantil i que ni els propis nens, poden explicar el que els està passant. Es una intimidació a la víctima. Es un abús de poder. Es una coacció, un xantatge, una humiliació. Es una espècie de tortura, metòdica i sistemàtica que l’agressor sotmet a la víctima ,sovint, amb el silenci, la indiferència i complicitat d’altres companys-nens. Fa pocs dies, un nou cas de “ciberbullyng” ha obligat a actuar al Departament d’Ensenyament. Tres menors d’un col·legi de Girona assetjaven i…
Llegir més
Subscripció a aquest canal RSS